حمزه-مجله حمزه

طلاکوبی و برجسته کردن در بسته بندی های لوکس و خاص

چاپ طلاکوب و برجسته سازی در صنعت چاپ و بسته بندی های لاکچری


تکنیکهای تکمیلی پس از چاپ بسته بندی های لوکس، ظاهری ویژه و خاصی را به بسته بندی های شما میدهند. هر چند که استفاده از این تکنیکه بستگی به سلیقه و مد روز دارد بد عنوان مثال استفاده از جلوه های ویژه بر روی جلد کتابهای رمان در سالهای ۱۹۷۰ بسیار رایج بود اما امروزه بسیاری از ناشران روشهای خلاقانه تری را ترجیح میدهند برجسته کردن و طلاکوبی هنوز در بخش چاپ و بسته بندی لوکس است.

بسته بندی لوکس طلاکوب

طلاکوبی چیست و چه کاربردی دارد در بسته بندی های لاکچری دارد؟

طلاکوبی با فویل را معمولاً بر روی جلد کتابهای صحافی شده با گالینگور و جلد سخت و همچنین در صنعت بسته بندی لوکس و جعبه جواهر سازی به منظور متمایز کردن کالا با دیگر کالاهای مشابه در نقطه ی فروش و قفسه های فروشگاهها، استفاده .کنند فویل متالیک معمولا به رنگ طلایی و نقره ای عرضه می.شود فویل متالیک در رنگها و طرحهای مختلف در بازار موجود است.

طلاکوبی را با استفاده از یک کلیشه ی فلزی که معمولاً از جنس مس و یا مواد فتوپلیمر سخت ساخته شده است انجام میدهند. روش ساخت کلیشه نیز شبیه به چاپ لترپرس است طرح مورد نظر را به صورتی بر روی کلیشه آماده کنند که قسمتهای تصویر دار یا چاپ شونده ی آن کمی بلندتر از سطح زمینه ی آن .است کلیشه را در ماشین طلاکوب قرار میدهند و با حرارت دادن به آن و با عبور فویل متالیک و وارد کردن فشار تصویر مورد نظر بر روی جلد منتقل می.شود طلاکوبی با فویل و برجسته کردن بدون استفاده از فویل برای نمایش اجزای ریز مثل حروف بسیار ریز مناسب نیست بنابراین قسمتهایی که طلاکوب و یا برجسته میشوند باید اثر قابل توجهی از نظر دید داشته باشند.

چاپ و بسته بندی لوکس طلاکوب

طلاکوبی سرد Cold foil stamping

از این روش معمولا در چاپ بسته بندی لوکس و لیبلهای مواد غذایی و محصولات آرایشی و بهداشتی شیک استفاده میشود به عنوان مثال کاغذ پشت چسبدار را با روش افست و یا فلکسو چاپ میکنند و فویل متالیک را روی آن لمینیت می کنند که به قسمتهای تصویردار چسبیده میشود و از قسمتهای بدون تصویر جدا می گردد در روش طلاکوبی سرد از پلیت چاپ استفاده میشود.

چاپ و بسته بندی طلاکوب لوکس

برجسته سازی چیست و چه کاربردی در بسته بندی های لوکس دارد؟

برجسته کردن برجسته کردن حروف و یا تصاویر، بر روی کاغذ و مقوا انجام می.شود با این ،روش قسمتهایی از کاغذ و یا مقوای روی جلد که معمولا عنوان نویسنده و غیره را نشان میدهد از زمینهی آن برجسته تر می.شود برجسته کردن به همراه طلاکوبی نیز انجام میشود که اثر ویژه ای به جلد میبخشد در این روش از سنبه و ماتریس به شکل نر و ماده استفاده میشود کاغذ و یا مقوا تحت فشار کلیشه ی نر و با پرس شدن در کلیشه ی ماده برجسته میشود.

چاپ و بسته بندی لوکس برجسته

برجسته کردن معمولاً برای چاپ سربرگ، جلد، و کارت ویزیت های لوکس انجام میشود. گود کردن ،تصویر در حقیقت مخالف با برجسته کردن است. در این حالت تصویر مورد نظر را به حالت فرورفته در کاغذ ایجاد می کنند. در کتابهای صحافی شده با جلد مقوای سخت که جلد آن عکس دار است چاپ حروف و دیگر اجزا را معمولا با روش گود
کردن انجام میدهند.

برجسته سازی به شیوه کلیشه های نر و ماده در کاغذ های 80 گرم به بالا نمود بهتری دارد. بهتر است گرماژ کاغذ خود را به این منظور درست انتخاب کنید.

 

مجموعه تخصصی چاپ و بسته بندی بگ شاپ لوکس حمزه

 

 

 

 

 

نظرات

ارسال نظر